preload
בס"ד
Jun 13

פרשת קרח יום שלישי – רק שאלה
“וַיֵּרְדוּ הֵם וְכָל אֲשֶׁר לָהֶם חַיִּים שְׁאֹלָה”. כאשר קרח היה חי על פני האדמה, הכל היה ברור לו, אין שום שאלות. הרי “קרח פקח היה”, בטוח בצדקתו, אין מה לשאול ולתהות על דרכו. הוא ראש המדברים ולכל שאלה יש לו תשובה, כמו טלית שכולה תכלת ובית מלא ספרים (ובהיותו עשיר כקרח, הוא גם לא צריך לשאול חפץ מאף אחד)…. עד שהארץ פתחה את פיה והוא ירד חיים שאולה.
האם קרח שם לב שהוא בשאול? לא ברור. הרי הוא ירד ” חיים שאלה”, אולי גם שם הוא ממשיך להיות בטוח בעצמו ולהיות מרוצה מחכמתו, אני צודק וכולם טועים – בדיוק כמו שמתאר רבי נחמן מברסלב את החכם ב”מעשה מחכם ותם” שלא האמין שהוא בשאול.
ובכל זאת, יש מוצא מהשאול. שאול לשון שאלה (כמו בספר ישעיהו “הַעְמֵק שְׁאָלָה”), אם תבין שאתה לא יודע הכל, אם רק תטיל ספק ותתחיל לשאול שאלות – זהו התיקון.
כך נאמר בתהלים: “וְאַצִּיעָה שְּׁאוֹל הִנֶּךָּ” – אם בשאול תתחיל להציע את שאלותיך, אז יתגלה לך ה’ גם שם, “הִנֶּךָּ”. והפסוק כולו: “אִם אֶסַּק שָׁמַיִם שָׁם אָתָּה וְאַצִּיעָה שְּׁאוֹל הִנֶּךָּ” – אם תרצה לעלות בחכמתך-שלך עד השמים, תמיד האמת תהיה רחוקה ממך, “שם אתה” (והרי המלה “שָׁמַיִם” היא כמו צורת רבים של “שָׁם”), אבל אם רק תשאל – הנה ה’ עצמו אתך.
[לחיות עם הזמן]
להצטרפות לוואטספ היומי נא לשלוח הודעה דרך הוואטספ – 0507951105

***

אהבת את הרעיון?

תרום עכשיו להצפת תורתו של הרב יצחק גינזבורג דרך האתר!

איך תורמים? כנס לקישור הזה http://jewish-education.info/donate/

 

Jun 06
ומהו אם כן השליחות? השליחות – שליחות הנשמה שלי – זה למצוא ולהעלות לשורשם, להעלות מהשבירה את כל הנשמות הקשורות לנשמה שלי, או לשורש הנשמה שלי, להביא אותם אל הצדיק, שהם שייכים לשורש נשמתו.
הכל ע”י זה שתחילה אני מוצא את הצדיק שאני שייך לשורש הנשמה שלו, ומתחבר אליו באמת, ומתחיל אט אט לעלות מהשבירה שלי עצמי. או אז יש לי כח לעורר את הנשמות השייכות אלי.
ומה אם אני בורח ח”ו מהשליחות שלי, משליחות הנשמה שלי? זה בדיוק אותו דבר ממש (והייתי אומר אפילו – חמור פי מיליון) כמו פגם הברית ר”ל. זה ממש אותו דבר. והא בהא תליא. אך גם בצד החיובי א’ מתקן את השני. כלומר אם אני מוצא את השליחות שלי ו”יוצא לדרך” “דרך האתרים” לזהות ולהתחבר ולחבר אל הצדיק את אלה השייכים לשורש נשמתי – הא גופא התיקון הכי גדול שיש