preload
בס"ד
Sep 13

ויותר זה, כשהיה סביב הרב אנשים כמו ישראל אריאל, שהיה יכול לדבר עם הרב, להקשות עליו. ובסופו של דבר זה נגמר. לאיזה סיבה אין לי מושג, гהתוצאות אנחנו גם רואים.

אני אמרתי את זה לישראל: תשמע, אתה עזבת את הרב, ובשביל זה אשתך נפטרה.

הוא לא קיבל את זה כמובן, אבל כן.

הקשר של הרב עם התלמיד זה אף פעם לא צריך להיות נחמד.

ולא בשביל זה הבן אדם נכנס לחבורה מסוימת.

הבעיה היא שלא רוצים לשמוע, זה לא עניין של בריאות שלו, ממש לא. הוא לא רוצה לשמוע, הוא לא מסוגל.

יש דיבור של הרב קרליבך.

הוא אומר: מי שלא יודע לשמוע הוא לא צדיק ולא רב ולא שום דבר.

אתה יודע שאני גם עברתי כמה דברים בריאותיים בשנתיים האחרונים, וזה עדיין לא נגמר.

למה אני מקליט? כי קשה לי לכתוב.

וכמו בן אדם שעבר ניתוח ראש, ועבר שיקומים, אני אומר לך, זה לא קורה סתם ככה. כל מחלה שבעולם, זה לא סתם ככה.

יש דיבור של הרב קוק.

היסטוריה, אתה בטח מכיר. היסטוריה, הוא כותב את זה.

המשך »

תגיות:
Sep 13

האם זה עבודה או לא (דיקור סיני) לא מעניין אותי את האמת.

וכנראה אם אין לבן אדם שום מושג על רוחניות ממשית, כך אני קורא לזה – רוחניות ממשית, הדיקור לא יעזור.

הרב עוסק במה שנקרא פילוסופיה דתית.

לדעתי הרב עוסק בפילוסופיה דתית ולא בדת, נקודה.

בשביל להבין האם דיקור זה עבודה זרה או לא –  צריך להבין מה זה עבודה זרה, מה הבעיה בזה ומה החיסרון בזה ומה מעלה בזה.

יש ספר של יהושע השל, הנקרא "אלוהים מחפש את האדם".

דעתי זה ספר מדהים, זה מהספרים הכי חשובים כלל נכתבו על הדת במאה העשרים.

הוא כתב את זה אחרי השואה, בעיקר הנוצרים קיבלו אותו יותר, היהודים פחות. הוא היה מדבר בעיקר עם נוצרים.

הרעיון הראשון היה, שפילוסופיה דתית זה לא דת, מזה הוא מתחיל.

נכון זה לקח לי הרבה זמן, שנים להתחיל להבין שפילוסופיה דתית ודת זה לא אותו דבר.

הרוב הרבנים עסוקים בפילוסופיה דתית, אבל זה לא דת. לא דת בכלל.

בשביל זה צריך קצת להסתכל בהספר הזה.

אם אתה תרצה אני אשלח לך את זה.

הנפקה מינה מאוד פשוט.

אתה נכנס לחתונה. אתה רואה שם המון המון אוכל טעים ביותר.

אומרים לך אתה יכול להסתכל כמה שאתה רוצה אבל אסור לך לאכול את זה.

מה אתה אומר?

יש פה נפקמה מינה או שאין נפקה מינה?

זה בדיוק ההבדל בין דת ופילוסופיה דתית.

 

המשך »

תגיות:
Sep 13

מתניה 4 – אמונה בניסים רבי נחמן

דבר ראשון צריך להגדיר מה זה אמונה.

אני, לאחרונה, מחובר הרבה לרבי נחמן.

אחד מהספרים הכי מעניינים שלו זה ליקוטי עצות.

ושם הוא מתחיל מהבחנה מה זה אמונה בכלל?

הוא אומר שם משהו מוזר ביותר.

בואו נראה.

ליקוטי עצות, רבי נחמן.

"עיקר הגאולה תלויה באמונה".

מה זה אמונה? אני עדיין לא יודע.

"עיקר הגלות אינו אלה בשביל חיסרון האמונה".

כאן יש עוד משהו מעניין, מה זה חיסרון האמונה?

כן, הוא בהמשך אומר משהו דומה למה שאתה אומר, אבל גם זה צריך להבין.

שוב פעם, מפסקה הראשונה אתה לא יכול להבין מה זה אמונה, רק שאומר שיש חיסרון אמונה.

אם יש חיסרון אמונה, זאת אומרת זה איזשהו דבר שאפשר למדוד.

זאת אומרת, יש 100% אמונה, יש 50% אמונה, יש 10%, יש 0%, יש מינוס אמונה.

נכון? זה מה שאני שומע מהפסקה הראשונה.

זאת אומרת, כדי להגיע לגאולה צריך להיות 100% אמונה, לא יודע, 99% אמונה. ואם יש לנו רק 50% אמונה, לא, אנחנו לא יכולים לצאת מהגלות.

אז אנחנו צריכים להבין מה זה אמונה ואיך למדוד את האמונה, נכון?

הפסקה השנייה היא עוד יותר מעניינת. מה הוא אומר בדיוק פה?

מה כתוב פה ב'?

"אמונה ותפילה וניסים לארץ ישראל הם בחינה אחת".

יש פה ארבע בחינות, איך אפשר להגיד שזה אותו דבר?

אני עוד לא יודע מה זה אמונה, אני גם לא יודע מה זה תפילה באמת.

אני גם לא מבין מה זה ניסים, ניסים אני דווקא כן יכול להבין.

מכל המילים פה, המילה שאני מבין זה ניסים.

ארץ ישראל גם צריך להבין מה זה.

בקיצור, אמונה קשורה עם ניסים.

כן, הפסקה הבאה מדברת על זה בדיוק.

כן, הפסקה השלישית מדברת בדיוק על זה.

 

המשך »

תגיות:
Sep 08

דינמיקה של תפילה

אני שם לב שאותה דינמיקה יש גם בתילים.

קראתי תילים ע"ז, חבר שלי שיש לו דמנציה, אז אני קראתי את התילים שלו, 77. ושמתי לב, התילים הבא, ע"ח, בדיוק הפוך.

הע"ז מדבר על צרות של בני ישראל.

ותהילים הבא מדבר על שבחות של האלוהים וחטאים של בני אדם.

ואני אסתכל עוד תילים, הע"ט.

עוד פעם זה בכיה על החורבן, לא יודע מה בדיוק קרה שם, אבל יש איזושהי תנועה מאוד מאוד ברורה.

אם אתה רוצה להגיד שזה גל סינוס, אפשר להגיד כן.

נראה לי שזה קצת יותר מורכב, אבל אתה יכול לראות את זה גם בתפילה.

אני פעם ראיתי את זה מאוד מאוד ברור איך שהתפילות שלנו עובדות.

 

המשך »

תגיות:
Sep 08

אנטרופיה וסינכרון

יש חוק אנטרופיה, זה החוק שנחשב הכי חשוב בעולם הגשמי.

אבל כל דבר צריך להיות משהו הפוך.

חייב להיות חוק הפוך, שזה סינכרון.

סינכרון, או רזוננס, זה בדיוק הפוך.

פרקטלים, זה סוג של הסתדרות כאילו ממילא ומעצמו.

ללא שום סיבה ברורה.

פרקטלים זה דומם.

זאת אומרת שהסתדרות ספונטנית קיים אפילו בעולם הגשמי.

דיברנו על סיכרון של פלמינגו, טוב, זה בכל זאת משהו חיץ

אבל יש פרקטלים.

למה אפילו הדברים גשמים מסתדרים באיזשהו סדר מסודר?

חייב לומר, שאנטרפיה זה חלק מהדבר, אבל חייב להיות חלק הפוך.

יש מושג של צמצום.

אחרי הצמצום יש פיצוץ.

פיצוץ הראשוני, כמובן, זה רעיון קבלי.

זה לא המצאה של פיזיקאים.

זה רעיון קבלי וזה רעיון כללי.

כל מיני ספרים שמדברים על הרוחניות המתקדמת, זה כאילו רעיון כללי.

זאת אומרת, יש צמצום. להגיע תכלית הצמצום.

נראה לי שפירושו של צימצום הוא סיכרון. תכלית הסיכרון. כמו לייזר

הכל נהפך לקו אחד בלבד.

אבל אחר כך יש שחרוך. פיצוץ. פורקן במושגים מיניים

יש צמצום. ואחר כך פורקן – ששופך את הזרע. וזה נקודת ההולדה החדשה.

משהו דומה לי-ה-ו-ה?

יקודה זה צימצום. הכל נהפך לנקודה אחד בלבד.

אחר כך שיחרון ראשון.

אחר כך המשכה

אחר כך שיחרור שני – וזה נקודת ההולדה

הצמצום עכשיו לאגיד שזה אחדות כוללת. עד הסוף.

כמו, איך זה נקרא, קו של אור של לייזר

אחר כך חייב להיות התפשטות.

כן, זה נקרא צמצום והתפשטות.

 

ההתחלה זה צמצום. הזין מצטמצם מאוד. מתמלא דם.

ואחר כך יש שחרור.

משתחרר את הזרע.

ואיזה יש הולדה.

וזה בדיוק מה שקורה בעולם.

זה סוג של זיווג.

בין אלוהים והעולם.

אבל בסוף יש שחרור. שפיכת זרע. התחדשות.

של העולם כולו.

אם אתה מתבונן באמת מה קרה אחרי שואה?

דבר ראשון קיבלנו את ארץ ישראל.

מדינת ישראל.

וזה לא סתם.

אבל זה שינה את כל העולם כולו.

מה אתה לא מבין שזה שנה את כל העולם כולו?

החיל מהטכנולוגיות הגרעינית.

שזה התחיל מאותה תקופה.

וכל הטכנולוגיות של המחשבים.

התחילו מאותה תקופה.

לכן אתה לא יכול להגיד שזה היה רק דברים רעים.

 

המשך »

תגיות:
Sep 01

אני מגלגל איזה מחשבה יש לי לאחרונה.

ראיתי איזה סרטון, פילוסופיה דתית. אבי סגי, אחד מהפילוסופים המרכזים היום בארץ.

הוא שמאלני כמובן, אבל הוא אדם חכם מאוד. יש מישהו, רוסי אחד שמדבר איתו. יש לו שיחות מאוד מעניינות על הדת.

ואחד הסרטונים, הוא מסביר בכלל מה זה פילוסופיה. הוא אומר שפילוסופיה זה בסופו של דבר רדוקציה. רדוקציה פירושו שרוצים להסביר הכל על פי שכל.

זה לא רעיון יהודי, זה רעיון יווני. זה היה פלטון וגם לפניו.

אבי שגיא מסביר שכל הפילוסופיה המערבית בסופו של דבר זה אותו רעיון, להסביר את הכל על פי שכל.

מי הכי הצליח את זה?

גרמנים כמו הגל וקאנט.

קאנט היה תכלית הרעיון של להסביר הכל על פי שכל.

כמובן ביהדות גם יש את הרעיון הזה לא מעט, במיוחד בחב"ד.

מה הוא אומר בהמשך? הוא אומר בסופו של דבר אחד מהסיבות של השואה זה היה קאנט.

קאנט כל כך הדגיש את הרעיון של אורדנונג, של סדר, של משמעת.

הוא כל כך מחק, כמעט מחק את הרעיון של חמלה שזה הגיע להשואה.

להיות שהכל צריך להסביר, יש איזשהו סדר, איזשהו היגיון, אז צריך ללכת לפי ההיגיון, ואפילו אם אתה מרגיש חמלה, אז צריך למחוק את חמלה. וככה היה לא מעט גרמנים שלא היו כל כך נגד יהודים.

המשך »

תגיות:
Aug 31

תגיות:
Aug 31

תגיות:
Aug 31

השמות זה מהדברים הכי חשובים באמת, ובקבלה בוודאי.

הדבר הראשון שמסופר על אדם שהוא נותן שמות, כנראה שזה משמעותי. הרעיון שלי מאוד פשוט, תיכנותי לגמרי.

כל שם בתוכנה הוא יוניק, ייחודי.

לא יכול להיות אחרת.

אם זה במערכת תכנותית כך, כמראה זה גם בעולם בכלל כך.

כל שם של בן אדם הוא שייך לזה שפעם הראשונה קראו לו בשם הזה.

לדוגמה: נועם ההרפז. השם נועם צריכים לחקור.

מי הוא הראשון שקראו לו נועם.

מה האופי של אותו נועם.

ולפי זה אפשר להבין מה האופי גם שלך וגם השליחות שלך, וגם הבעיות שלך.

זה שם, אבל לא רק שם, זה גם שם משפחה, זה משמעותי, לא סתמי.

כמו שאמרתי שהשמות האלה של האשכנזים שעיבריתו, יש לזה משמעות.

גם משמעות של עיבריות יש משמעות.

בכלל שמות זה חשוב מאוד.

אצל הרב זה היה  מאוד מאוד חשוב.

הרבי היה דורש שמות כמו שאתה יודע.

רבי מאיר היה דורש שמות.

הרבי כשהגיע לצרפת לפגוש את האמא שלו, הוא יושב שם עם אנשים ודרש שמות. מה זה סתם?

שורש הקליפות ואשכנזים

דבר ראשון, שהשורש של הקליפה יותר גבוה מקדושה, זאת אומרת שזה פשוט תהליך התפתחות, שבסופו של דבר זה צריך לעלות לקדושה.

אחרת מה המשמעות של קליפה?

ממילא השורש של הגויים יותר גבוה מהיהודים. זה מפורש אצל אדמו"ר הזקן בליקוטי תורה.

וככה שורש של הכלי יותר גבוה מהאור.

זה הקשר של שמיים לארץ. איש ואישה וכל מיני דברים.

כל הכפוליות שיש בתורה. איש יותר גבוה יכול להביא זרע.

אבל אישה יש לה שורש יותר גבוה, ורק אישה יכולה להוליד.

זה הדבר העיקרי של העולם.

לכן מה הקב"ה רוצה בתכלית?

הקב"ה רוצה שכל העולם כולו יהיה קשור לאלוקות, נכון?

זה כולה עלמא לא פליגי.

הקב"ה רוצה שכל העולם כולו מגיע לאלוקות.

המשך »

תגיות:
Aug 31

בואו נתחיל מאבולוציה.

הרב קוק כתב ספר, אחר כך הוא לא רצה להדפיס את זה אבל בסוף הדפיסו את זה ממש בעשרים שנה האחרונים, סוג של חקירה או משהו בסגנון של מורה נבוכים של הדור.

ככה זה נקרא, נבוכי הדור. יש לה את הספר.

הוא שואל כמה שאלות של מדע העדכנית שלו, זאת אומרת של סוף המאה התשע עשרה.

אחד הדברים שהוא כותב שם, הוא כותב שאבולוציה זה נכון מאוד, זה על פי קבלה. במקום אחר אני ראיתי, לא יודע, או שזה הרב קוק בעצמו או שזה כבר פירוש, שאבולוציה ותשובה זה אותו דבר.

וזה  צריך להבין.

מה הבעיה העיקרית באבולוציה?

היה לי ספר ברוסית של לייטמן על קבלה של אשל"ג.

הוא כותב, שהבעיה האבולוציונית, שבאמת יש התפתחות איטית, אבל מפעם לפעם יש התפתחות רבולוציונית.

זאת אומרת יש אבולוציה אבל יש רבולוציה. זאת אומרת יש התפתחות לאט לאט לאט, אבל מפעם לפעם יש פתאום "פיצוץ".

וכל מי שחוקר את הטבע, יודע שההתפתחות של העולם של חי, העולם של צמח, זו הייתה התפתחות קפיצית. זאת אומרת הריבוי של צורות של חיים ושל צמחים, זה היה פתאומי, תוך זמן קצר מאוד, ותוך המון המון צורות של חיים ושל צמחים.

אבל לזה אין שום הסבר במדע.

היום זה מוכר במדע, שיש כאלה קפיצות, ויש כמה קפיצות כאלה.

גם בהיסטוריה של בני אדם אנחנו גם רואים שפעם לפעם יש קפיצות.

רבולוציה.

בשביל זה הקב"ה ברא את העולם.

זה בערך כמו אימא שהולידה את הילד, אבל אחר כך הילד צריך לצאת מהבטן, להתחיל לאט לאט לחיות לבד.

זה כל הרעיון של הבריאה.

הקב"ה ברא את העולם, אבל הוא לא רוצה לנהל את החיים שלנו.

כמו אימא צריכה להעניק את הילד, תקופה מסוימת, לתת אוכל גם תקופה מסוימת, ואחר כך הוא צריך ללכת לבד.

אני חושב שזה דמיון הכי נכון מה זה בריאה.

תגיות: